Condor Carpets levert hoofdzakelijk kamerbrede tapijtproducten voor de residentiële, contract en industriële afnemers. Voornamelijk synthetische (polypropyleen en polyamide) garens worden getuft in alle denkbare variëteiten en voorzien van één van de vele backingsmogelijkheden. Condor Carpets bedient klanten uit de gehele wereld die ‘value for money’ hoog in het vaandel hebben staan. Condor Carpets B.V. is onderdeel van de Condor Group; actief in de productie van een groot aantal toepassingen op het gebied van vloerbedekking. Jaarlijks verlaat circa 85 miljoen vierkante meter tapijt de fabrieken in Hasselt en Genemuiden. De Condor Group werkt samen met circa 500 medewerkers aan vloerbedekkingsoplossingen voor woningen, kantoren, auto’s , tuinen en sportvelden. Als productietechniek staan ‘Tufting’ en ‘Non Woven’ centraal. Binnen elke deelmarkt willen de Condor bedrijven een zeer concurrerende positie innemen.
Meer info: www.condor-group.eu
Via hun ICT partij is Condor Carpets in contact gekomen met Mer ICT. Condor Carpets maakte gebruik van een verouderde Aastra (Ericsson) BusinessPhone telefooncentrale welke ‘end-of-life’ was. Condor vroeg om een hybride communicatie systeem met zowel analoge, digitale en VoIP techniek. Mer heeft haar voorstel gebaseerd op een NEC SV9300 communicatieserver incl. NEC Business ConneCT en de MA4000 Beheerapplicatie en inmiddels is men begin juni overgegaan naar het nieuwe systeem.