Driessen Autogroep

Een in 1964 opgericht familiebedrijf dat is uitgegroeid tot een van de grootste automotive bedrijven in Zuid Nederland. Met ruim 380 medewerkers en 14 vestigingen verspreid over Zuid Oost Brabant. De Driessen Autogroep vertegenwoordigt 10 officiële dealerschappen en verzorgt de verkoop van nieuwe auto’s en occasions alsook onderhoud en reparatie van auto’s. Tevens maken erkend schadeherstelbedrijf Driessen Autoschade en de universele leasemaatschappij Driessen Autolease deel uit van de Driessen Autogroep. Door schaalvergroting is de Driessen Autogroep in staat om een snelle, efficiënte service te bieden. Een goede spreiding van het aantal locaties maakt het voor klanten eenvoudig en snel een vestiging te bereiken waar men met alle vragen terecht kan. Met gerenommeerde merken als Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Honda, Maserati, Mitsubishi, Nissan, Opel, Suzuki en Toyota kan Driessen Autogroep aan vrijwel ieders mobiliteitsbehoefe invulling geven.

Driessen Autogroep Eindhoven

Driessen Autogroep Eindhoven

“De totale klantbeweging – daar draait het bij Driessen Autogroep om. De koppeling tussen Business ConneCT en ons ERP systeem is goud waard”

     Bram Melssen, Manager ICT

Project details

  • Van een productgerichte naar een dienstverlenende organisatie bij de invulling van de mobiliteitswensen van klanten
  • Verbeteren van de totale klantbeleving
  • Weten wie de klanten zijn en wat hun behoeften zijn
  • Klantinformatie koppelen met communicatiesysteem
  • Samenbrengen van de diverse locaties in één netwerk
  • Draadloze communicatie naadloos te gebruiken over de diverse vestigingen
  • Een volledig geïntegreerd informatie- en communicatiesysteem realiseert de omslag naar een klantgerichte en dienstverlenende organisatie
  • De bestaande NEC Communicatieoplossing gekoppeld met het bestaande ERP klantinformatiesysteem
  • Excellente telefonische bereikbaarheid
  • Klanten worden telefonisch te woord gestaan door direct de juiste medewerker terwijl alle relevante klantgegevens beschikbaar zijn, inclusief bijvoorbeeld gegevens uit de sociale media
  • Medewerkers middels roaming op alle locaties bereikbaar
  • Met presence inzicht in beschikbaarheid van collega’s
  • Optimale routering van inkomend verkeer
  • Pop-ups bij outbound bellen leggen direct klantreport vast
  • Snelle, efficiënte en adequate klantenservice
  • De mogelijkheid om gerichte acties te genereren. Bijvoorbeeld laatste showroom bezoek, op handen zijnde APK keuring

Van een productgerichte naar een dienstverlenende organisatie. Verbetering van de totale klantbeleving. Een excellente telefonische bereikbaarheid met optimale routering van inkomend verkeer naar de juiste persoon. Klantgegevens zijn onmiddellijk beschikbaar. Dit resulteert in een zeer snelle en adequate klantenservice, met zeer hoge klanttevredenheidg.

Vanuit het ERP systeem worden acties gegenereerd, afhankelijk bijvoorbeeld van een laatste showroombezoek of het verlopen van een APK, die middels outbound contact center campagnes worden uitgevoerd. Pop-ups bij het outbound bellen worden meteen gebruikt voor het loggen van de meest actuele gegevens. Ook de sociale media worden bijgehouden en wordt er ingespeeld op door klanten geplaatste opmerkingen. Driessen Autogroep’s ambitie gaat zelfs zover dat men eigenlijk wil weten wat er aan de hand is met de klant alvorens hij of zij belt.

Alle medewerkers middels roaming op alle locaties direct bereikbaar en de Presence functionaliteit biedt inzicht in de beschikbaarheid van collega’s. Medewerkers zijn tevens zeer enthousiast over de mogelijkheid die Business ConneCT biedt om een eigen telefoongids te maken, alsmede de chat mogelijkheden.

Klantcases

Condor Carpets B.V. – Hasselt

Condor Carpets B.V. – Hasselt

Condor Carpets levert hoofdzakelijk kamerbrede tapijtproducten voor de residentiële, contract en industriële

Lees meer over deze case

Weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Wij geven u graag deskundig advies. Vul het onderstaande contactformulier in en we nemen geheel vrijblijvend contact met u op.

Bel meMail me

header
Chat met Mer