Hilton Amsterdam Airport Schiphol

Met de meest herkende naam in de branche, staan Hilton Hotels & Resorts bekend als de stijlvolle, vooruitstrevende wereldwijde leider op het gebied van gastvrijheid. Met meer dan 92 jaar ervaring, staat Hilton synoniem aan hotel, door onze innovatieve benadering van producten, voorzieningen en service. Wij helpen om reizen makkelijk te maken door ons slimme ontwerp, innovatieve restaurantconcept, authentieke gastvrijheid en toewijding aan de gemeenschap wereldwijd. Tegenwoordig verwelkomen Hilton Hotels & Resorts gasten in meer landen dan welk ander hotelmerk met full service dan ook, met meer dan 540 hotels en resorts in 76 landen op 6 verschillende continenten.

Hilton Amsterdam Airport Schiphol is anders dan andere airport hotels. Er is een overkoepelende walkway vanaf en naar de Internationale terminal van Schiphol Airport. Visionair en inspirerend, de adembenemende vormgeving definieert wat een airport hotel zou moeten zijn. De schijnbaar eindeloze geometrische gevel van het hotel en de grote, open lobby zijn een passend welkom. Fris, gewaagd en verrassend zijn goede benamingen voor de kamers met uitstekende faciliteiten. Daarnaast beschikt Hilton Amsterdam Airport Schiphol over het moderne Bowery Restaurant, de stijlvolle Axis Lobby & Coctail Bar en de Eforea Spa.


Quote Hilton

“Door de fijne samenwerking en goede communicatie tussen Hilton en Mer voorafgaand aan de levering en de uiteindelijke implementatie van het nieuwe NEC SV9300 telecommunicatie systeem voor Hilton Amsterdam Airport Schiphol, hebben we besloten om Hilton Rotterdam, Den Haag en Amsterdam Apollolaan ook onder te brengen bij Mer. Dit voor zowel support op een bestaand systeem (Hilton Den Haag) alsmede voor de levering van twee nieuwe SV9300 systemen voor Hilton Rotterdam en Hilton Amsterdam Apollolaan. Het voordeel van Mer als telefonie leverancier is dat er korte lijnen zijn. Dit bespoedigd o.a. het oplossen van issues en een snelle levering van materialen en diensten. Er is altijd wel iemand die ons kan adviseren bij specifieke vraagstukken over technische mogelijkheden of bij levering van (rand)apparatuur. Hilton heeft verstand van Hospitality en Mer van Telecommunicatie specifiek voor onze branche. Mer denkt met ons mee in oplossingen en dat is exact de reden dat Hilton kiest voor samenwerking met Mer”.

– Theo Weijse, Cluster ISM Hilton

smart-hospitalityMer heeft het Hilton Hotel Schiphol Airport voorzien van een NEC Smart Hospitality oplossing. Verspreid over de diverse MER en SER ruimtes in het enorme pand is een NEC SV9300 communicatiesysteem geplaatst met vaste toestellen voor kantoormedewerkers, hoteltoestellen op de kamers, vergadertoestellen en DECT toestellen voor het personeel die veel van de werkplek af is zoals housekeeping en management.

Met de applicatiesuite beschikt het Hilton Hotel Schiphol Airport over extra functionaliteit en is er gekoppeld met de specifieke Hotelsystemen (PMS).

Ook de onderliggende IT-infrastructuur met switches en servers is door Mer geleverd.

Het geheel is als tun-key project uitgevoerd in opdracht van Schiphol Group en naar volle tevredenheid van Hilton Hotels.

Klantcases

Condor Carpets B.V. – Hasselt

Condor Carpets B.V. – Hasselt

Condor Carpets levert hoofdzakelijk kamerbrede tapijtproducten voor de residentiële, contract en industriële

Lees meer over deze case

Weten wat wij voor u kunnen betekenen?

Wij geven u graag deskundig advies. Vul het onderstaande contactformulier in en we nemen geheel vrijblijvend contact met u op.

Bel meMail me

header
Chat met Mer